teman lelaki atau ibubapa :nak ikut cakap siapa

status facebook aku semalam 
                Assalamualaikum dan salam sejahtera .hari nie aku nak cerita nak pasal status facebook aku semalam.korang rasa betul tak aku apa yang aku luah kan,siapa yang sokong aku mesti akan cakap betol tetapi siapa yang tak sokong aku mesti akan cakap aku nie entah apa-apa tapi kalau korang nak tahu ayat nie dikeluarkan oleh mak aku sendiri dan aku cuma olah kan sahaja .


            Cuba korang fikir apa yang berlaku pada dunia sekarang terutamanya malaysia.korang mesti nampakkan dan mesti tahu berfikir apa yang jadi pada malasia sekarang.pembuangan bayi yang tidak berdosa  merata -rata tak  ke korang berfikir kenapa kita perlu percaya kepada mak ayah kita .bukan aku nak hasut korang untuk tak percaya pada teman lelaki korang tapi berpada-pada la.


           Korang nak tahu tak kenapa sekarang banyak pembuangan bayi.cuba korang pasang gambar profile korang dalam mana-mana laman sosial yang korang ada.kemudianya ada la lelaki yang tak dapat kawal nafsu mereka akan tambah korang sebagai kenalan mereka .pada awalnya proses pengenalan berjalan dengan baik dah lama nati dia orang akan mintak apa yang dia nak.macam tu ke kita perlu percaya pada lelaki?.au rasa tak mungkin kot.


        Pada awal percintaan semuanya indah cuba dah dapat benda yang berharga pada perempuan dan perempuan tu dah mengandung ada ke lelaki nak bertanggungjawab atas perempuan tu.aku percaya kalau ada pun segelintir lelaki yang nak bertanggunjawab yang selebihnya tak mahunya diorang nak bertanggunjawab.tak kan la surga tu bawah tapak kaki teman lelaki korang kot mesti la ibu bapa kita dan kalau dosa teman lelaki kita ke yang tanggung dosa yang kita bawak .lagi tambah dosa ada la bukan nak kurangkan dosa kita.aku nak korang fikir la dan pilih nak dengar cakap siapa ok .aku rasa sampai dekat sini je la aku tulis.wasalam.

0 orang memekak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


si gadis blueberry © 2008. Design by: Pocket