apa perbezaannya?

         Assalamualaikum dan salam satu malaysia . hari ini aku nak cerita berkaitan tentang politik sikit isu duit rm500 ringgit tu .aku bercerita demi kebenaran walaupun isu ini akan menimbulkan kemarahan banyak pihak tetapi aku tetap juga nak menulis.


          pada dua hari yang lepas aku telah bagi tahu kepada makcik aku yang sorang ni dia ada lah ahli  parti pembangkang  (perlu ke aku bagi tahu parti apa rasanya tak perlu kot sebabnya ia adalah etika penulisan).bersambung pasal cerita yang tadi aku  bagi tahu dia yang kerajaan malaysia dah keluarkan borang tu .yang paling aku naik darah sekali  dia boleh kata yang parti berhaluan kanan nie memilih untuk memberi borang itu kepada orang parti dia .ada ke patut?


       Setahu aku la kan kerajaan malaysia kan memberi duit tu untuk rakyat .ada ke kerajaan membezakan rakyat yang memilih parti sebelah kerajaan dengan rakyat yang memilih parti sebelah pembangkang .ada ke?.bagi aku la kan macam mana malaysia nak maju kalau parti-parti yang ada dekat malaysia asyik berbalah je.kadang -kadang aku pun tak paham apa yang diorang nak .aku tak nak la kalau satu hari nanti kita akan kembali kezaman dahulu kala .aku tak nak la nanti kita dijajah semula kerana politik semasa kita walaupun minda kita sudah dijajah tetapi kita tidak harus berfikiran kebelakang sangat kita  harus la berfikir jauh kedepan dan kita juga harus setarafkan minda kita sama dengan oarang yang berada dinegara yang maju.


P/S:oleh itu kita harus maju .aku mintak maaf kalau kata-kata aku nie menyigung ramai pihak .apa-apa pon wasalam .-

0 orang memekak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


si gadis blueberry © 2008. Design by: Pocket