hargai ibubapa kandung kita

           Assalamualaikum dan salam sejatera.pada malam ini dan hari ini aku tepanggil untuk membuat enrty menghargai ibu dan bapa kita.aku pasti ada yang diantara kita dibesarkan oleh mak sedara kita ataupun keluarga angkat kita kiranya macam aku la aku dibesarkan oleh makcik aku kiranya mak aku nie tak pernah nak ambik tahu pasal aku tetapi bukan aku nak burukkan mak dan bapak aku.

             walaupun diorang tak besarkan kita tetapi kita patut hargai diorang .jangan sesekali benci diorang walaupun keluarga sebenar kita tak besarkan kita.jika kita tak duduk dekat dia kita jugak yang selamat tak jadi anak derhaka ialah kita kan duduk jauh dengan dia sekurang-kurangnya dosa tu kurang la sikit.kebanyakkan oarang selalu tanya dekat aku"nini kau sayang dekat siapa keluarga kandung kau ke keluarga yang bela kau .aku akan jawab"mesti la keluarga yang bela aku "akan tetapi dalam aku sayang keluarga yang bela aku pun aku tetap hargai apa yang keluarga aku .korang gila aku tak hargai keluarga sebenar aku yela diorangkan dah lahirkan aku.mak aku dah kandungkan aku bersama kembar aku yang sorang tu selama sembilan bulan menahan beban dua orang didalam perut dia tanpa merungut.

           walau macam mana pun jarak aku dengan dia aku akan hargai dia dan aku akan balas jasa keluarga yang telah membesarkan aku.buat masa sekarang ni aku tak mampu lagi la sebab aku tak kerja lagi tapi mana tahu satu hari nanti tuhan bagi aku rezeki.insyaallah

0 orang memekak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


si gadis blueberry © 2008. Design by: Pocket