BETUL KE ?

      Assalamualaikum dan salam satu malaysia .untuk entri hari ini eh jap nak guna aku ke saya ek? guna aku la biar pun tak sopan asalkan bahagia.bebalik pada yang asal .untuk entri aku kali ni aku nak ajak korang semua berfikir sejenak. aku nak jugak tanya pendapat korang betul ke kalau kita cinta kan seseorang kita harus memiliki seseorang itu?
         
       Aku pernah dengar la ayat ni "tak semestinya cintakan seseorang itu kita perlu memiliki seseorang itu" tapi betul ke ayat tu tapi aku rasa mungkin betul dan mungkin tidak.itu terserahlah kepada individu yang mentafsirnya .bab-bab jodoh nie bukan kita yang tentukan tetapi allah yang tentukan.kita hanya perlu berusaha untuk mencari dan bertawakal .mencari dengan bertawakal tu sama ke tak maksudnya ?harap-harap tak sama la.hehehehe.


          Sesetengah orang kata cinta itu harus dimiliki akan tetapi kita harus berjaga-jaga jangan sampai kita jadi obses terhadap cinta nanti jadi penyakit gila pulak.sekarang aku nak korang paham maksud cinta dalam islam.sesekali kita kena la rujuk dengan agama juga.maksud cinta dalam islam :Cinta sebenarnya merupakan satu fitrah yang ada di dalam hati setiap manusia. Cinta wujud hasil daripada satu perasaan yang halus. Cinta mewujudkan perasaan kasih sayang dan belas kasihan sesama manusia dan makhluk di dunia ini. 

0 orang memekak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


si gadis blueberry © 2008. Design by: Pocket