tips untuk pandai bahasa inggeris

                  Assalamualaikum dan salam satu malaysia .hari ini aku nak bagi tips untuk korang belajar bahasa inggeris.aku bagi tahu setakat mana yang aku mampu la aku pon bukan pandai sangat tetapi setakat nak kongsi ilmu boleh la.bak kata orang benda yang baik tak harus dismpan benda yang jahat harus dibuang betul tak kawan-kawan 


                  tip-tip untuk sempurnakan bahasa inggeris kita 
  1. bahan bacaan kita mestilah dalam bahasa inggris.aku bukan baca pon dalam bahasa inggeris kadang-kadang je kalau aku rasa rajin baru aku bahan bacaan  
  2. fikir dan sebut dalam hati-ini yang selalu aku bukan apa sahaja yang aku pikir aku akan sebut dalam hati dan seterusnya aku akan cari maksudnya .
  3. bersahabatlah dengan kamus -ini satu fakta yang betul.apabila aku nak tahu sesuatu maksud perkataan aku akan rujuk kamus ataupun juka aku rasa keliru dengan ejaan aku juga akan rujuk kamus 
  4. bekomunikasi setiap hari-bagi korang yang ada berkesempataan la aku mana la ada berkesempataan orang kampung katakan.dulu je orang bandar.
  5. nyanyi lagu inggeris.bagi yang kaki karok tu aku cadangkan korang untuk nyanyi lagu bahasa inggeris ini kerana boleh kita cuba untuk menyebut bahasa inggeris itu sendiri secara tidak langsung tak pun kalau ada yang rajin cuba la terjemahkan lirik lagu tu.
  6. hadiri kelas bahasa inggeris.nie aku bagi cadangan bagi yang mampu la kalau yang tak mampu jangan risau korang boleh je belajar bahasa inggeris dekat youtube dan google tapi kalau nak senangkan korang aku cadang korang tengok video ini akan memudah kan korang untuk memahami apa yang belaku 
nota kaki ayam:aku rasa dah panjang sangat dah tips nie aku harap korang suka lah ye .aku pon bukan pandai sangat bahasa inggeris cuma untuk berkongsi sahaja.apa-apa pon bahasa kita lambang jati diri kita 

0 orang memekak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


si gadis blueberry © 2008. Design by: Pocket