jom makan (pasta fusili goreng)

                   assalamuaikum dan salam sejahtera hari ini aku ada sesuatu nak kongsi dengan korang tentang masakkan aku dua tiga hari lepas.aku pun tak nak cakap banyak lagi aku kongsi je la resepi ini dekat korang .yang penting resepi ni aku tak cilok dekat mana-mana pon aku reka sendiri je .


             pasta fusili belada

  1. pasta fusili 
  2. cili boh (kalau nak lebih sedap gunakkan cili kering yang terlah dimesin )
  3. campuran bawang mesin
  4. ayam atau makanan laut(ikut suka la nak taruk apa pon)
  5. garam,aji namotao(aji 2 kalu tak nak letak pon tak apa)
  6. minyak
cara-cara membuatnya :
  1. pertama sekali rebus pasta fusili 2 dengan minyak dan garam.kalau tak letak gamram nati rasa dia tawar tapi jangan letak banyak sangat secubit sudah 
  2. lepas pasta tu dah masak .mulakan proses menumis korang 
  3. tumis lada tu hingga pecah minyak kemudian korang masukkan bawang kisar tadi 
  4. apabila bahan yang korang tumis tu dah masak korang masukkan bahan mentah korang 
  5. dan akhir sekali masukkan pasta fusili dan jangan lupa pulak letak garam 



0 orang memekak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


si gadis blueberry © 2008. Design by: Pocket