GEMUK:berbakat ataupun sekadar membesarkan badan??

        Kali nie aku terfikir untuk menulis pasal GEMUK:BERBAKAT ATAUPUN SEKADAR MEMBESARKAN BADAN. ini adalah entri yang terakhir akan aku tulis sebelum aku final exam untuk musim kali ini kalau aku tulis blog pon lepas ini sekadar nak lepaskan perasaan aku jer la itu sudah semestinya.ok berbalik tajuk yang aku akan sumbangkan tu (eh macam nak nak nyayi pulak .hehehe) lebih tepat lagi tajuk yang aku nak tulis tu ada sedikit sebanyak apa yang aku lihat dan aku kaji lah BUKAN COPY PASTE YER!!ini adalah dari mata aku.


    Siapa kata orang gemuk tak berjaya. cuba tengok gambar yang dekat tepi tu dia seorang yang berbadan besar dan mempunyai bakat yang dikurniakan tetapi kita jangan membuat tanggapan yang bukan-bukan. kita sebagai manusiakan tak boleh lari daripada apa yang orang cakap betol tak. aku percaya setiap insan yang memiliki badan comel tidak semestinya mereka hanya malas dan sekadar nak membesarkan badan mereka juga memiliki bakat mereka sendiri..


Nak tahu  kenapa mereka tidak menampilkan diri mereka dikhalayak ramai?? ok alasan pertama kenapa mereka tidak menampilkan diri mereka dikhalayak ramai.PERTAMA, mereka kurang keyakinan diri untuk tampil kedepan mereka menganggap bahawa kerana mereka TIDAK cantik dan mereka tidak boleh TONJOLKAN diri mereka dikhalayak ramai. KEDUA,  orang yang gemuk nie kuat menyendiri tapi betul ke?? mungkin betol kot eh macam sama pulak dengan alasan yang diatas tu tapi tak apa aku cuba ringkaskan seringkas yang mungkin.ok mungkin betul dan teramat betol sama dengan apa yang aku alami.
     
         Aku pun gemuk jugak dan aku sangat-sangat kurang berkeyakinan tetapi yang mengubah segalanya adalah dari kursus yang aku ambik ini. segalanya telah mengubah aku untuk terus menjadi yakin dengan diri sendiri semua mata pelajaran yang adalah bekaitan dengan rapat dengan kehidupan yang aku lalui. disini aku belajar erti kehidupan sebenar kesabaran yang sangat tinggi dan bermacam lagi.aku rasa aku dah terlalu panjang aku tulis dan aku juga rasa aku patut berhenti disini.




P/S:BACA-BACA JUGA SILA LA BAGI KOMEN ATAU LIKE KE FOLLOW SEKALI PON OK JUGAK.:) TERIMA KASIH 





0 orang memekak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


si gadis blueberry © 2008. Design by: Pocket