kasihan orang tua itu

       nie aku nak citer biarpun cerita nie tentang ahli keluarga aku tapi aku kesian melihat orang tua itu (nenek aku) sepanjang aku tak ada kat umah ini macam-macam berlaku kepada orang tua itu.ketika dia sedang sakit aku tak ada dan menantunya tanpa belas kasihan meninggalkan dia macam itu sahaja. aku teringat zaman aku sekolah dulu biar pon aku telah banyak melawan cakanya tapi aku STILL lagi ikut cakp dia.
  aku sedih bila tok sedara aku bagitahu kat aku bahawa mak sedara aku yang bongsu tidah menjaga orang tua itu dengan sebaik mungkin.aku tahu la itu bukan mak dia tetapi sekurangnya hargailah dan anggapa la orang tua itu sebagai mak dia sendiri.aku tak sangka dia sanggup beli makanan untuk mengalas perutnya sahaja tanpa mengira perut orang tua itu yang tak boleh makan segala benda yang meyebabakan dia gatal antaranya ialah ayam ketam daging dan sebagainya akibat jangkitan kuman diseluruh badan.anak dia yang bongsu pon satu macam bangkai ayam buat orang tau itu seperti bangkai yang tak bernyawa hanya tahu memerintah orang tua itu tanpa belas kasihan.jika tak dapat sesuatu yang diidamkan dia akan marah kepada orang tua itu
    dan sekarang ya terbaru R.A.N.T.A.I E.M.A.S nya hilang aku tengok dari riak muka orang tua itu kelihantan rungsing sekali aku tak tahu la apa nak jadi dengan orang tua itu kasihan aku melihatny...


P/S:kepada tok wan yang aku sayangi aku harap engkau sabar menghadapi hari-hari yang mendatang

0 orang memekak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


si gadis blueberry © 2008. Design by: Pocket