belog yang berkarat

    assalamualaikum dan salam sejahtera .wah dah lama aku tak menulis belog aku nie yang
berkarat maklum la dulu teknologi ada sekarang semuq tu dah tak ada dah nak menulis pun payah dan yang paling penting aku sudah bekerja sebagai operator di sebuah kilang.hurmm.aku rasa bajet taun lepas kerajaan mengumumkan bahawa basic untuk kakitangan awam naik malang nya bagi aku tak naik lagi hanya diperuntukkan buat warga bangla dan nepal dikilang aku .bukan aku redha tapi aku sebagai rakyat malaysia adalah wajar kalau aku menuntut apa yang diberikan oleh kerajaan malaysia tak gitu ke??.bukan ke kerajaan malaysia menyuruh para majikan mengurangkan pengambilan warga asing tapi apa yang aku tengok dan yang aku pasti pengambilan warga asing di kilang aku makin meningkat dari hari ke hari bahkan peluang untuk  warga malaysia kerja semakin tipis

    aku berasa kesal kerana rakyat malaysia yang memerlukan kerja dan menganggur tidak mendapat hak mereka sewajarnya bak kata perpatah kita ibarat merempat ditempat sendiri sedangkan warga asing senang-senang sahaja mendapat perkerjaan .jadi jika kita sudah ada perkejaan jangan sia-sia kan .ok la aku rasa cukup dah kot aku membebel .jumpa lain kali ya bye2

0 orang memekak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


si gadis blueberry © 2008. Design by: Pocket