kawan yang sombong

assalamualaikum Wbt dan salam sejahtera....suadah lama jugak aku nie tak update blog.bukan tak nak update cuma aku sejak kebelakangan ini.bukan aku tak nak menulis tetapi aku banyak sangat penyakit yang menimpa diri aku nie demam pun tak baik lagi deria rasa pon tak kembali pulis lagi apa yang aku nak makan aku makan jer la bukan rasa apa pon.cuma sesekali aku melawat blog orang...kejap2 aku tulis macam nie ada ker ek orang nak baca blog aku nie...ada kot..hehehe....

      kali nie aku nak tulis pasal kawan yang sombong aku ada seorang kawan nie dia sangat sombong (bukan kawan kat kolej atau lepasan kolej)aku tegur la banyak kali kat sebuah laman web sosial tapi dia tak jawab pon.ok tak apa aku terima jer apa yang dia buat.so pengajaran buat aku aku pon telah membuat satu kajian bagaimana nak tangangi orang yang macam ni..dan skill ini aku telah pelajari di kelas internet sem lepas.TERIMA KASIH MADAM MADAM NORA KERANA MEMBERI SAYA A...


(oleh kerana artikel ini dalam bahasa indon terpaksa lah ditranslate)

               CARA-CARA MENGATASI ORABG YANG SOMBONG :
  1. sabar-kita mesti sabar untuk menghadapi orang yang mcam nie kalau kita tidak sabar dengan orang macam ini macam-macam perkara boleh belaku jika kita tidak sabar 
  2.  Menjadi cermin baginya-kamu berusaha untuk menjadi contoh bagi dirinya.
  3. Berikan kritikan dan saranan kepada kawan kita yang sombong itu-kenapa perlu berbuat begitu supaya memberi penbgajaran keapada mereka nie.


0 orang memekak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


si gadis blueberry © 2008. Design by: Pocket