ANTARA CANTIK GEDIK dengan CANTIK BETUL

wahhh macam menarik jer entri pada kali ini yang nak diperkatakan(ayat nak bagos) mestilah.sebenarnya CANTIK itu adalah subjektif bg aku kenapa aku cakap macam tu sebab rata-rata wanita ataupun remaja pada zaman sekarang adalah bodoh untuk mencari identiti dalam diri mereka sendiri nak tahu kenapa

(sila kebawah )


cantik gedik 

  1.    Pada masa sekarang ada wanita ataupun golongan remaja yang pandai dari segi akademiknya tetapi bodoh tentang cinta nak tahu kenapa remaja ataupun wanita pada zaman sekarang jika disayang orang itu dia sayang bagai nak gila segala harta benda yang mahal-mahal dia akan bagi dekat teman lelakinya walaupun dia tahu pasangannya dia pilih itu bukan akan kekal dan yang paling penting bukan untuk di nikahi olehnya.
  2.  Pada masa kini bukan setakat harta benda yabg digadaikan tetapi maruah pun sanggup digadaikan. nak tahu kenapa aku cakap macam tu tengoklah apa yang dah belaku pada dunia sekarang terutamanya di malaysia.Pelbagai masalah sosial yang berlaku pada masa sekarang adlah berpunca dari hubungan berpasangan sebagai contoh ialah kes pembungan bayi.kenapa aku cakap macam tu kerana jika kita terlalu sayang kepada pasangan kita dan kita yakin bahawa dia adalah pasangan yang boleh dijadikan suami adalah elok jika kita membawa pasangan kita itu berjumpa dengan parents kita .
  3. jika sesorang itu cantik adalah lagi bagus jika dia tidak perasan bahawa dirinya cantik dan nak belagak pandai.kita perlu bersyukur apa yang kita ada dan jangan la selalu menindas orang yang tidak cantik itudan yang paling pentin jagan berlagak  (kalau bute tu tak tau la )



bersambung...

0 orang memekak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


si gadis blueberry © 2008. Design by: Pocket